Om
Lone Ussing Lindsby

Regionsråd udskyder beslutning og forlænger konstitueret direktion

Politikerne i Region Sjælland har valgt at forlænge tre konstituerede direktører i topledelsen indtil oktober.

Foto: Region Sjælland
Andreas Wind

Næsten hele Region Sjællands direktion har siden sidste efteråret været midlertidig.

Og det ser ud til at fortsætte lidt endnu.

Regionsrådet har besluttet at forlænge en række konstituerede direktører og dermed vente med at finde en permanent løsning.

Det oplyser regionen til Altinget.

Det drejer sin om regionens øverste chef, Lone Lindsby, som forlænges i stillingen som konstitueret regionsdirektør til 1. oktober 2024.

Den post overtog hun i oktober sidste år efter forhenværende regionsdirektør Annemarie Zacho-Bros pludselige fratrædelse. Lone Lindsby var indtil da medlem af direktionen som koncerndirektør sammen med Jesper Gyllenborg.

I samme ombæring blev direktionen i oktober udvidet med yderlige to konstituerede koncerndirektører - begge chefer hentet længere nede i organisationen.

Lisbeth Iversen fik ansvaret for den politiske betjening og Mikkel Søndergaard for økonomien.

Begge koncerndirektører er ligeledes blevet forlænget til 1. oktober 2024 af Regionsrådet.

Stillingen som regionsdirektør skal slås op, når en permanent løsning skal findes, og den proces vil Regionsrådet tage stilling til frem mod forlængelsens udløb, oplyser regionen.

Lone Ussing Lindsby

Regionsdirektør, Region Sjælland
cand.polit. (Københavns Uni. 1991)